Celem nadrzędnym zajęć jest wyrównanie braków w związku z zagrożeniem i skutkami pandemii COVID-19.
Za najważniejszy cel edukacji językowej przyjęto wyrównanie deficytów, rozwijanie kreatywności i umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, usprawnienie komunikacji, poprawienie wyników z języka angielskiego oraz przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.
Podstawowymi metodami pracy są metody aktywizujące, umożliwiające
samodzielność myślenia i działania, formułowanie i rozwiązywanie konkretnych problemów oraz rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów. Uczniowie biorą aktywny udział w zdobywaniu wiedzy z języka poprzez rozwiazywanie quizów, łamigłówek, uczestnictwo w grach i konkurencjach językowych, również z wykorzystaniem technologii komputerowej. Pracują indywidualnie, w parach lub grupach.
Efektem udziału w zajęciach jest wzbogacenie słownictwa, udoskonalenie wymowy, podniesienie poziomu kompetencji językowych w mówieniu, czytaniu i słuchaniu. Uczniowie poznają kulturę i obyczaje innych państw.
Zajęcia pomagają uczniom uwierzyć we własne możliwości językowe.
Joanna Baran