WYCIECZKA DO KRAKOWA

30 września uczniowie klas czwartych udali się na wycieczkę do Krakowa. Celem wyjazdu było zapoznanie z historią, legendami, najsłynniejszymi zabytkami, ale przede wszystkim integracja oraz świetna zabawa.

Spacer po mieście rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Wznosi się tam Zamek Królewski, będący przez wieki siedzibą pierwszych królów polskich oraz wspaniała katedra z symbolicznym Dzwonem Zygmunta.

Schodząc ze Wzgórza zwiedziliśmy Smoczą Jamę, którą, jak głosi legenda, zamieszkiwał niegdyś słynny Smok Wawelski.

Następnie, zabytkowymi uliczkami miasta, dotarliśmy na Rynek Krakowski. Tam wysłuchaliśmy opowieści przewodnika jak funkcjonował średniowieczny rynek z ratuszem, poznaliśmy historię budowy Kościoła Mariackiego, z którego co godzinę wybrzmiewa hejnał mariacki oraz zakupiliśmy pamiątki w słynnych Sukiennicach.

Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Obwarzanka, zwanego najsmaczniejszym symbolem Krakowa. Poznaliśmy tam historię i tradycję wypieku obwarzanka oraz proces jego powstawania. Na koniec, sami mogliśmy przyrządzić swoje własne  pyszne obwarzanki.

Wycieczka sprawiła nam wiele radości. Okazała się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale również piękną lekcją historii Polski.