Spotkanie z Fundacją im Brata Alberta w Samorządowym Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2  w Chełmku

         To już  20 lat minęło od kiedy wychowankowie Fundacji im. Brata Alberta po raz pierwszy przybyli na spotkanie do SZS-P nr 2 w Chełmku. Ta integracja mimo przerwy spowodowanej stanem epidemicznym w kraju wciąż jednak trwa i się rozwija. Dowodem tego jest spotkanie, które miało miejsce 17 maja, na które przybyli wszyscy podopieczni Fundacji wraz z opiekunami, wychowawcami i Panią kierownik, Beatą Ciurą. Cały program artystyczny został przygotowany przez koło teatralne, pod opieką pań: Marioli Krzeczkowskiej i Ewy Pilch, Elżbiety Żołny Smołkowicz  i Agnieszki Zabawy.

Podczas tego spotkania młodzież szkolna oraz przybyli goście wykazali się talentem artystycznym. Nie zabrakło występów wokalnych i tanecznych. Duży zachwyt wzbudziły występy wychowanków Fundacji, którzy oczarowali swym śpiewem wszystkich obecnych. Na scenie zabrzmiały melodie starszych przebojów muzycznych przy akompaniamencie perkusji i fletu, a także współczesne hity muzyczne. Piosenkę pt. „Nie stracić dzieciństwa” w swoim ojczystym języku wykonała uczennica, która przyjechała do Polski wraz z rodziną z Ukrainy. Słowa piosenki o odchodzącym dzieciństwie były tak poruszające, że u wielu osób wycisnęły łzy wzruszenia. Także prezentacja taneczna uczennic i absolwentek szkoły, które na co dzień występują w zespole tanecznym „Elita Laydes” wywołała burzę oklasków. Występy zakończył wspólny taniec „belgijski”, który zintegrował zarówno gospodarzy imprezy, jak i gości. Po występach wszyscy raczyli się słodkimi wypiekami, które na tę imprezę przygotowali rodzice uczniów.

Te spotkania integracyjne doskonale przyczyniają się do zacieśniania kontaktów młodzieży  z wychowankami fundacji i obdarzania ich pozytywnymi emocjami oraz traktowania po partnersku. Z kolei podopieczni Fundacji bez zahamowań i obaw nawiązują kontakty i więzi koleżeńskie z uczniami naszej placówki. Mamy nadzieję, że dzięki tej współpracy osobom niepełnosprawnym jest łatwiej funkcjonować w codziennym życiu, nawiązywać prawidłowe relacje interpersonalne. A nasi uczniowie poprzez te kontakty uczą się szacunku i tolerancji dla drugiego człowieka.