Wycieczka klasy V c i VI b

W dniach 22-24 maja 2019 r. uczniowie klas Vc oraz VI b wraz z opiekunami: Urszulą Kowalską, Klaudią Kocot oraz tatą jednej z uczennic Mirosławem Czarnotą wybrali się na wycieczkę, aby poznać urokliwe Pieniny. Program był bardzo zróżnicowany, tak by każdy znalazł odpowiadające mu atrakcje.

W pierwszym dniu byliśmy na warsztatach malowania talerzyków oraz czesania lnu, a także zwiedziliśmy zabytkowe kościoły w Ludźmierzu i Dębnie. Drugi dzień to rejs stateczkiem po zaporze oraz zwiedzanie zamku w Niedzicy. Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zobaczenia, jak wytwarzane są tradycyjne oscypki. Uczniowie zaprzyjaźnili się również z będącymi tam owieczkami. Później wybraliśmy się do jednego z najpiękniejszych miejsc w Pienianach czyli wąwozu Homole. Zazwyczaj trasa ta jest bardzo łagodna, jednak intensywne deszcze dnia poprzedniego odrobinę podniosły poprzeczkę naszej wędrówki. Jednak dzięki nieocenionej pomocy opiekunów czyli Pana Czarnoty i Przewodnika oraz chłopców z naszej grupy, każdy z nas bezpiecznie przeszedł całą trasę. Wycieczkę zakończyliśmy zwiedzaniem Szczawnicy i spróbowaniem jej słynnych leczniczych wód. Mimo pogody bawiliśmy się rewelacyjnie, nie możemy doczekać się kolejnych wycieczek.