Wycieczka do Zakopanego

W dniach 4 – 5 października 2023r. klasa 6b pojechała na wycieczkę do Zakopanego i Poronina. W pierwszym dniu wędrowaliśmy szlakiem na Ornak w Dolinie Kościeliskiej. Podczas wędrówki podziwialiśmy piękne górskie krajobrazy, a od przewodnika tatrzańskiego dowiedzieliśmy się o kulturze i tradycjach górali. Poznaliśmy również historię znanych mieszkańców Zakopanego. Na koniec był czas na rozkoszowanie się gorącymi oscypkami. Zmęczeni , ale pełni wrażeń pojechaliśmy do Poronina na nocleg. W trakcie przebywania w pensjonacie mieliśmy czas na zabawy w basenie, a nawet zawody pływackie, w których zwyciężyli: Julka oraz Adaś K. Później rozgrywaliśmy partię bilarda i piłkarzyków. Był też czas na relaks.

Następnego dnia po obfitym śniadaniu udaliśmy się znów do Zakopanego, gdzie podziwialiśmy panoramę Zakopanego ze szczytu Gubałówki, zwiedzaliśmy stary kościół i cmentarz na Pęksowym Brzysku. Kolejnym punktem było zwiedzanie Krupówek oraz Muzeum Kornela Makuszyńskiego.

Ostatnim punktem był oczekiwany obiad w Mc Donalds. Wróciliśmy do domu zauroczeni górami i pełni wrażeń.