Nauczanie metodą projektu
Piątek, 20 Maj 2011 10:56

PROJEKTY EDUKACYJNE 2014

 



 

       Opiekun: mgr Anna Grochal

Temat:   „Wpływ Grecji na nasze życie”

W dniu 30.05.2014 na Olimpie ( w sali 208) odbyła się uroczysta gala projektu z geografii. W tym roku tematem był: „Wpływ Grecji na nasze życie”. Uczestnikami projektu byli: Julia Dyląg i Daria Szyjka z II a oraz Kacper Łacny, Wiktoria Karelus, Aleksandra Kasza i Aleksandra Górak z II b. Wraz z nauczycielem p. Anną Grochal próbowali znaleźć wpływy Greckie w różnych dziedzinach życia. Na finale zabraliśmy swoich gości w podróż do słonecznej Grecji, ale postaraliśmy się też o podróż w czasie. Uczestnicy projektu przebrani za olimpijskich bogów przedstawili swój dorobek, można było spróbować chałwy greckiej i sałatki z fetą. Przy blasku świec i przy muzyce greckiej sączącej się z głośników miło spędziliśmy czas. Szkoda, że było nas tak niewielu.

                                                                                                                      

 

 Kliknij - prezentacja „ GRECJA”

 

Zapraszamy do galerii zdjęć.

 

 


 

 



 

       Opiekun: mgr Daria Nowak

Temat:   „Zastosowanie brył przestrzennych w życiu człowieka”

W dniu 5 czerwca 2014 roku odbył się finał projektu matematycznego „Zastosowanie brył przestrzennych w życiu człowieka”. Uczniowie: Wiktor Glandys kl. IIa, Natalia Smoleń kl. IIa, Patryk Godlewski kl. IIb, Patryk Klaja kl. IIb, Kacper Kwinta kl. IIb i Natalia Waligóra kl. IIb przez siedem miesięcy budowali „Góralską Chatę” z zapałek. Opiekunem projektu była mgr Daria Nowak. Efektem pracy jest makieta, na której znajdują się następujące budowle: duży domek góralski, pięć małych domków, ognisko, drzewa i droga, a wszystko to z wypalonych zapałek. Potrzeba było do tego bardzo, bardzo dużo… wypalonych zapałek. Uczniowie przy okazji przypomnieli sobie jak robi się siatki podstawowych brył: ostrosłupów i graniastosłupów, oczywiście w skali. Na pozostałej części makiety znajduje się jezioro z drzewami zrobionymi z masy solnej i gąbki. Oprócz makiety uczniowie wykonali prezentację multimedialną, film i przygotowali konkurs z nagrodami. W konkursie było 10 pytań i uczniowie, którzy na nie odpowiadali poradzili sobie bardzo dobrze. Nagrodą za dobrą odpowiedź był kawałek placka, który upiekła jedna z uczestniczek projektu. Kawałek placka był pokrojony w prostopadłościan. Myślę, że wszystko dobrze się udało i połączono przyjemne z pożytecznym. A matematyka jest wszędzie w życiu codziennym, o czym przekonali się uczestnicy projektu i ich koledzy.

                                                                                                                       Daria Nowak

 

 Kliknij - prezentacja „Zastosowanie brył przestrzennych w życiu człowieka”

 

Zapraszamy do galerii zdjęć.

 

 




 

PROJEKT EDUKACYJNY Z GEOGRAFII 

Opiekun projektu: mgr Anna Grochal

Temat:  Japonia - warunki naturalne i polityka

     Tematem naszego projektu było zareklamowanie Japonii wśród młodzieży i rodziców. Chciałyśmy pokazać jak niesamowitym i perfekcyjnym krajem jest Japonia. Miejmy nadzieję, że się nam udało.
W skład grupy wchodziły Sylwia Hałatek, Natalia Wójcik, Nikoletta  Styrna, Weronika Wiatr, Joanna Szklarczyk oraz Gabriela Wlezień. Opiekunem była pani Anna Grochal.
Każda z nas miała za zadanie przygotować jakąś prezentację. Natalia zajęła się warunkami naturalnymi i polityką Japonii, Sylwia przygotowała wszystko o japońskim naj, czyli obiektach architektury i techniki wzbudzających podziw. Do zadań Nikoli należała prezentacja na temat gospodarki Japonii. Gabrysia przygotowała film na temat turystyki Kraju Kwitnącej Wiśni. Asia zajęła się origami, dekoracjami oraz przygotowaniem warsztatów sushi. Weronika jako lider doradzała dziewczynom. Przygotowała również prezentację na temat kultury Japonii oraz wraz z Joanną Szklarczyk dały występ wokalny.
Wszystkie cele projektu zostały zrealizowane. Zaproszeni goście mogli podziwiać nasze stroje: Gabrysia w roli gejszy, Sylwia jako ninja, Nikola jako gothic lolita, Weronika jako członek popkultury japońskiej, Asia jako człowiek uprawiający karate i Natalia jako uczennica japońska. Nie brakło również atrakcji takich jak chociażby walka sumo i nauka pisma japońskiego. Goście mogli również delektować się sushi i zieloną herbatą.



PROJEKT EDUKACYJNY Z JĘZYKA POLSKIEGO I EDUKACJI CZYTELNICZO -MEDIALNEJ  

Temat: Jak chcemy uczcić 190 rocznicę urodzin Cypriana Kamila Norwida?”

Opiekun projektu: mgr Mariola Krzeczkowska. Nauczyciel wspomagający: mgr Aneta Kowalczyk.

          Projekt był realizowany przez uczniów klas drugich: Skoczylas Paulinę, Czubę Gabrielę, Bobko Annę, Głogowską Paulinę, Flejtucha Adriana, Rzepeckiego Kamila, Twardy Karolinę. Ponadto podczas inscenizacji teatralnej projekt wsparli uczniowie: Patrycja Trojańska, Joanna Szklarczyk, Paweł Kuciński. Cele projektu, zarówno edukacyjne jak i praktyczne zostały zrealizowane. Prezentacja projektu jako pokaz multimedialny i przedstawienie portfolio nt. : „Życia i twórczości C. K. Norwida” odbyła się na forum klas II gimnazjum. W trakcie pokazu uczniowie omawiali
i przedstawiali efekty swojej pracy zwracając uwagę na zawartość merytoryczną, treść, kompozycję i walory estetyczne. Pokaz obejmował indywidualne wypowiedzi uczniów - uczestników projektu. Czas prezentacji wynosił około 20 minut. 23 maja odbyła się prezentacja w formie inscenizacji teatralnej. Uczniowie na podstawie opracowanego przez siebie scenariusza zaprezentowali się podczas Wieczornicy poświęconej patronowi szkoły, w montażu słowno – muzycznym. Program artystyczny obejrzały delegacje młodzieży gimnazjum, nauczyciele i rodzice. Podczas występów, które odbyły się w kąciku poświęconym C. K. Norwidzie można było podziwiać dekorację wzorcowaną na XIX wiecznym salonie literackim i piękne stroje występujących. Uzupełnieniem wystroju była mini galeria przedstawiająca reprodukcje prac plastycznych i literackich patrona szkoły.

 
 


PROJEKT EDUKACYJNY Z MATEMATYKI

Temat: Matematyczne rozmajtości

Opiekun projektu: mgr Daria Nowak

Uczestnicy projektu: Bradecki Konrad kl. IIa, Bukowska Wiktoria kl. IIa, Knapik Bernadetta kl. IIa, Król Roksana kl. IIa, Wrzesień Paulina kl. IIa, Gomółka Krzysztof kl. IIb

Zadania do wykonania

1.Rysowanie rzutów, siatek i wykonywanie modeli brył (ostrosłupów, graniastosłupów, brył obrotowych, brył platońskich i dowolnych wielościanów).
2.Zapoznanie się z własnościami ostrosłupów, graniastosłupów, brył obrotowych, brył platońskich i dowolnych wielościanów.
3.Obliczanie objętości i pola powierzchni całkowitej brył.
4.Wykonanie sprawozdania, albumu i prezentacji multimedialnej.
5.Znajdowanie brył przestrzennych  w architekturze, malarstwie i przyrodzie w kraju i na świecie.

 
 

 



PROJEKT EDUKACYJNY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Temat: Jak wygląda historia sportowa Chełmka

Opiekun projektu: Sebastian Fedecki

Uczestnicy projektu:Bartosz Nowak, Paweł Kuciński oraz Mateusz Dubiel

Zadania do wykonania

Kolejny Projekt Edukacyjny w gimnazjum dobiegł końca. Uczniowie klas drugich: Bartosz Nowak, Paweł Kuciński oraz Mateusz Dubiel pod opieką
nauczyciela wychowania fizycznego Sebastiana Fedeckiego, zgromadzili bogatą kolekcję archiwalnych fotografii i trofeów sportowych.
Efektem pracy uczniów jest wystawa na holu głównym szkoły, która została otwarta podczas Pikniku Europejskiego w dniu 18 maja 2011 r.

 
 



PROJEKT EDUKACYJNY Z INFORMATYKI I ZAJĘĆ TECHNICZNYCH

Opiekun projektu: mgr Zbigniew Krawczyk

Temat:  Podręcznik interaktywny z przedmiotu informatyka i zajęcia techniczne z ćwiczeniami dla gimnazjum.

Zespół uczniowski: Szwed Szymon, Trojańska Karolina, Flejtuch Adrian, Kurtyka Tomasz, Korzeniowska Żaneta
    

   Projekt miał za zadanie praktyczne wykonanie interaktywnego podręcznika do wykorzystania na lekcjach informatyki oraz na zajęciach technicznych. Celem projektu było: wykonanie multimedialnych materiałów do uatrakcyjniania lekcji i zaprezentowanie wyników pracy - popartych atrakcyjnymi formami podawczymi.

   Cele praktyczne: • zebranie i wykonanie materiałów oraz przedstawienie ich w formie interaktywnego podręcznika z przedmiotów informatyka i zajęcia techniczne dla uczniów gimnazjum, • wykonanie tematycznych ćwiczeń, testów i tablic poglądowych techniką komputerową, • połączenie opracowań multimedialnych w tematyczną i całość i opublikowanie na stronie szkolnej w formie podręcznika on-line, • zaprezentowanie wyników pracy - popartych atrakcyjnymi formami podawczymi w postaci: tematycznych prezentacji multimedialnych, filmów i klipów filmowych, tablic poglądowych, ćwiczeń, testów wyboru itp. Zadania postawione przez zespół zostały pomyślnie wykonane. Efekty pracy w obecności zaproszonych gości: dyrekcji szkoły, kolegów z klasy oraz rodziców - zostały zaprezentowane w dniu 16 czerwca 2011 r. Pokazane zostały najbardziej atrakcyjne materiały z wykorzystaniem sprzętu komputerowego i projektora multimedialnego. Opracowane podręczniki mogą posłużyć jako pomoce dydaktyczne wspierające prowadzenie zajęć lekcyjnych.

 
 


PROJEKT EDUKACYJNY Z CHEMII

Opiekun projektu: mgr Ewa Jeleń

Temat:  Czy sole są nam potrzebne?

Zespół uczniowski: Wiktoria Goc, Jakub Dubiel, Patryk Kurdziel, Marcin Morys i Justyna Majdak
    

 Cele edukacyjne : - poznanie budowy cząsteczek soli, nazwy systematyczne oraz zwyczajowe, właściwości soli, występowanie i zastosowanie wybranych soli przyrodzie i życiu codziennym.

Cele praktyczne:  poznanie soli i innych związków występujących w naszym otoczeniu i życiu codziennym,  uświadomienie faktu znaczenia różnych soli w życiu codziennym, kształtowanie świadomości ekologicznej uczniów, poprawienie znajomości nazewnictwa związków chemicznych, poznanie zastosowania niektórych związków chemicznych (w kuchni, kosmetykach, rolnictwie, środkach czystości, przyrodzie, substancjach trujących) - ćwiczenie umiejętności zdobywania wiadomości z różnych źródeł ( w tym z internetu), selekcji informacji, wyrabianie umiejętności określania właściwości i zastosowanie wybranych substancji - poznanie niebezpieczeństw związanych ze stosowaniem soli w rolnictwie, lecznictwie i życiu codziennym. Uczniowie stwierdzili, że wokół nas są same związki chemiczne. Chcąc potwierdzić to stwierdzenie zaproponowali temat sprawdzenia jakie sole - jako związki chemiczne znajdują sie w naszym środowisku, gdzie są wykorzystywane, gdzie można je spotkać. Temat został zaproponowany na podsumowanie realizacji treści lekcyjnych dotyczących soli.

Tematyka zrealizowanych projektów: Wiktoria Goc - Sole w przyrodzie jako składniki skorupy ziemskiej. Jakub Dubiel-Sole w budownictwie. Patryk Kurdziel-Sole jako składniki kości, medycyna. Marcin Morys - Sole w rolnictwie i w przemyśle. Justyna Majdak - Sole jako związki nieorganiczne.

 
 


PROJEKT EDUKACYJNY Z FIZYKI

Opiekun projektu: mgr Renata Banaś

Temat: Fizyka w moim domu.

Zespół uczniowski: Wiktoria Goc, Jakub Dubiel, Patryk Kurdziel, Marcin Morys i Justyna Majdak 

 Cele projektu:

edukacyjne: a) zapoznanie się z budową i zasadą działania różnych urządzeń elektrycznych, b) interpretacja danych z tabliczki znamionowej urządzenia.  

praktyczne: a) zapoznanie się z zasadami bezpiecznego użytkowania urządzeń elektrycznych, b) wykonanie schematu urządzenia.

Formy dokumentacji projektu 1. Sprawozdanie. 2. Rysunki, schematy, fotografie. 3. Prezentacja multimedialna.

Zadania: 1) Wybór urządzenia elektrycznego. 2) Zapoznanie się z budową urządzenia – sporządzenie schematu w wersji elektronicznej. 3) Opis działania urządzenia. 4) Zasady bezpiecznego użytkowania urządzeń elektrycznych.

Prezentacja projektu odbyła się 26 maja 2011.r. na lekcji fizyki w klasie IIb. Uczniowie przedstawili prezentacje multimedialne z komentarzem ustnym.



PROJEKT EDUKACYJNY Z JĘZYKA  ANGIELSKIEGO

Opiekun projektu: mgr Joanna Baran

Temat: Jak zmieniał się Londyn na przestrzeni wieków.

Zespół uczniowski: Dominika Feculak, Damian Mastalerz, Dominika Lebica, Krystian Czardyban, Weronika Richert i Jolanta Ginte

      Celem zespołu było wykazanie różnic w wizerunku Londynu od czasu jego powstania do chwili obecnej oraz zobrazowanie miasta w różnych epokach historycznych. Uczniowie podjęli badania historii Londynu od roku 43, gdy był niewielką osadą, założoną przez wojska rzymskie. Sporo uwagi poświęcili analizie obrazu miasta w czasach elżbietańskich oraz w XIX wieku, kiedy Londyn nazywano stolicą świata. Szczególnie przyjrzeli się współczesnej stolicy Wielkie Brytanii pod kątem pogodzenia w jednym mieście cech historycznych i zabytkowych z nowoczesnością, ekscentrycznością i ekstrawagancją. Efektem pracy uczestników projektu była prezentacja multimedialna oraz wystawa zdjęć Starego Londynu. Ustalone cele i zadania zostały zrealizowane.