Zielona Szkoła w Zakopanem
Piątek, 16 Czerwiec 2017 09:31

W dniach 24-28 kwietnia uczniowie klas szóstych przebywali na Zielonej Szkole w Zakopanem.

Program pobytu obfitował głównie w piesze wędrówki po górach, zwiedzanie Zakopanego oraz zajęcia rekreacyjno – sportowe, ale najważniejszym celem była świetna zabawa i wspólne spędzanie czasu.

Pod okiem przewodnika tatrzańskiego wędrowaliśmy po Dolinie Kościeliskiej oraz Dolinie Strążyskiej. Urokliwa Dolina Kościeliska, z licznymi jaskiniami, ma długość dziewięciu kilometrów, a jej dnem płynie Kościeliski Potok. Wyjście na szczyt oraz zejście na dół zajęło nam pięć godzin. Jeszcze piękniejszą okazała się Dolina Strążyska, a szczególnie jej malowniczy wodospad u stóp Giewontu zwany Siklawicą.

W czasie wypraw mieliśmy okazję podziwiać tatrzańskie krajobrazy, obserwować budzącą się do życia po zimie przyrodzie. Wsłuchiwaliśmy się w zakopiańskie legendy opowiadane przez przewodnika.

Samo Zakopane wywarło na nas duże wrażenie. Jest to miasto, którego największą atrakcją jest jego atmosfera. Poza, wszystkim znanymi, Krupówkami - pełnymi stoisk z regionalnymi oscypkami, skocznią narciarską Wielką Krokiew, mogliśmy zwiedzić miejsca – perełki, takie jak małą kapliczkę na Jaszczurówce, projektu samego Witkacego, dom Jana Sztaudyngera, autora najlepszych fraszek, czy willę Atma, w której znajduje się obecnie muzeum Karola Szymanowskiego.

Wieczorami, wyczerpani całodniowymi wyprawami, relaksowaliśmy się na basenie, znajdującym się na terenie naszego ośrodka, szaleli na dyskotekach albo chodzili na kręgielnię.

W ostatnim dniu naszego pobytu w górach wyjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy panoramę Tatr i całego Zakopanego.

Wypoczęci, pełni wrażeń, w doskonałych humorach, wróciliśmy do domu po niesamowitej górskiej przygodzie. Żałujemy tylko, że nasz pobyt nie mógł trwać dłużej.